Utvecklingen av Mivitotal i flytande form till ett varumärke med kosttillskott i tablettform krävde ett omtag där formen helt kom att styras av det lilla formatet som krävde idéer bortom ursprunglig brief. Lagen påbjuder en noggrann och utförlig information vilket inte lämnar mycket utrymme för varumärkesprofilering och särskillnad mellan ett tio-tal olika produkter. Lösningen blev att använda tydlig färgkodning på kravtexter och bakgrund.
Arbetet började i en varumärkesutveckling, implementerat i designconcept och förpackningsdesign.
Foto 1 & 2: Peter Westrup
Kund: Midsona
A complete rebranding was demanded when Mivitotal went from liquid supplements to a larger assortment of tablettes in small plastic jars. The small packaging format put bigger demands on the end result than the original brief suggested and a rapid re-take came in place. Not much room was left for profiling and diversification within the assortment. Hard jurisdictional terms left us with making use of the little that was left, giving the solution of colour coded texts and backgrounds to still comply to the need of shelf impact.
Photo 1 & 2: Peter Westrup
Client: Midsona
ArkDes
Meyenberg Soap & Scent
Media Evolution Report
Mivitotal/Midsona
Exobe
Hall of Femmes #9 & #10
A-M.L Stipendiefond
Moderna Museet Malmö
Absolut Home/Pernod Ricard
Salix & Lazar
Malmö Live
Klubb Kom In
Malmö Konstmuseum
Gahns, Tradebanco
Råängen/Lund Cathedral
Uppsala Konstmuseum
Féte du Graphisme/Institute Suédoise
What Matter_s/DDW
Klinta Trädgård
PassionIce Sweden
Archive / Arkiv
Probi/Midsona
Essity Baby/Libero Hygiene
Salvequick
Essity Baby/Libero Diapers
One-to-Hundred, Functional Foods
Studio1833
Form/Design Center
Nina Warnolf AB
Panthera – Big Cat Rescue
Kobolt Magazine
Pink Head Noodle Bar
Design S / Svensk Form